Sunday, May 1, 2011

PERJALANAN KE JAKARTA.......

Perjalanan yang dirancang tapi tidak bersedia..... Masalah aku satu je nak g jalan jauh ni.  "KAPALTERBANG", Isu tu dari dulu sampai sekarang tak habis2. Setiap kali aku nak naik kapalterbang aku akan minta air penawar dari sesiapa saje.

Kenapa aku takut naik kapal terbang? - Aku pun tak tau, mungkin sebab aku suka tengok dokumentari kat ASTRO yang cite pasal kapalterbang terhempas kot..... Dalam documentary tu dia akn tunjuk detik2 cemas menghadapi situasi tu, yang mana kadang kala akn ada kematian meskipun dapat mencecah bumi..... atau yang paling menakutkan aku bila dia meletup kat atas.... Adoissss.....

Pengalaman? - Bkn lah pengalaman yang mengerikan, tapi aku pernah tahan "shi shi" sampai sejuk kaki tangan. Perjalanan aku selama 8 jam duk dalam flight. Aku ni klu dalam flight tak akan bergerak keman2. Duk supa patung cendana..... huhuhu...... Aku x akn bersembang dgn sesiapa, aku akn tdo atau pun pejam mata je..... TAKUT.........

Kekawan? - Aku akan marah kekawan yang duk sebelah aku yang nak bersembang dgn aku. Aku x suka. Aku lbh suka mendiamkan diri. x akan makan atau minum pun..... Pernah sekali aku baca ayat kursi + yasin berulang2 kali sampai orang kat sebelah aku tanya aku. " nape dik? Ada sedara meninggal ke?..... aku jawab "Tak delah kak..... Saje!!!!" Tapi masa tu perjalanan aku tak lama, lebih kurang 1 jam setengah je.... Masa tu aku ke Kuching..... Itulah first time aku naik kapal terbang dalam jangka masa yang panjang... takutzzzzz.....

Yang best nya???? - Pastinya klu ada steward yang encem..... sedap mata memandang.....Aku ingat lagi masa aku g australia, 8 jam perjalanan, dia punya steward encem tahap gaban... apa lagi aku dgn anak sedara aku tergedik2 lah kan.... best... yang anak sedara aku bleh plak di buatnya panggil steward tu semata2 nak buang sampah. Padahal adalah pompuan2 yang nak kutip sampah sebelum ni, haramnya nak suh pompuan tu amik..... Lagi satu waktu aku g Sabah bebaru ni, wkt g ada 4 steward yang bertugas..... ada yang encem ada yg tak.... tapi x best sebab perjalanan sekejap sangat...

Pelik?.... Aku pelik napa ada orang yang suke naik k/terbang????? Aku tgk siap ada yang sesuka ketawa2, sembang2, cam x de perasaan..... nape aku takut naik kapal terbang?????

Langkah2 seterusnya?  - Aku ingat Cite The A-Team... One of the actor tu takut nak naik kapal terbang, namanya MR. T..... setiap kali dia nak naik kapalterbang musti geng dia tumbuk dia sampai pengsan.... Aku x nak lah orang tumbuk.... tapi aku ingat klu ada ubat penenang utk naik k/terbang.... best gak kan....

Kesimpulan????? - Pas ni aku akan pastikan g jejalan yang tidak menggunakan pengangkutan "UDARA".... 

hehehehe...... sekian je cite utk hari ni.....

No comments:

Post a Comment