Sunday, February 19, 2012

Cerita Hujung Minggu

Jumaat...... MC sbb demam n kepala pusing x leh bangun. Malas nk jumpa Dr

Sabtu..... Dah start sakit tekak n demam lagi. Tp bila makan ubat demam mula kebah... Lega... Malas nak jumpa Dr

Ahad...... Kepala pusing n demam lagi n sakit tekak menjadi2....Gagahkan diri g gak ke klinik Anis menjelang tengahari..... Sampai je kat klinik ada plak satu family ni, anak dia.... Cam harem.... Saya tengok depa, makin menjadi2 sakit saya ... Menjerit x tentu arah lah, main kejar2 lah... Bayangkanlah klinik tu ruang dia kecik. Mak bapa buat muka x berdosa n x da perasaan... Selamber dek jew... Sakit hati tgknya...

Sudah... Dr Bonat... X penahnya saya dgr nama Dr ni. Adoih... Tp upanya Dr ni ok. Muka mmg nampak cam Perogol Bersiri tp oklah.... Tp paling best dia expalain pasal tonsil saya detail... Lbk kurang cam ni dia ckp...

"Adik... Tonsil adik sudah merah byk. Saya tgk suda ada putih... Tau apa itu putih??? Putih adalah nanah. Maksudnya tonsil sudah ada nanah so bahaya. Saya kasi ini antibiotik kasi habis sbb mau kasi itu nanah clear. Banyak minum air masak, adik demam so mandi air biasa saja jgn mandi air panas."

Kelakar plak tgk Dr ni.... Bila nk kuar pintu smpt pesan lg.... "Adik jgn lupa mkn antibiotik sampai habis tau..." Mengangguk..... Tu yg mampu saya wat.... Hihihihihi....

Sampai plak kat kaunter ubat... Cam harem gak... Bg saya ubat salah... Adoihaiiiii kena tgu lg... Bosan...

Balik umah telan ubat terus terlelap sampai dekat 6.30 bru t jaga.... Hihihihi....

p/s : Pengajaran Dari Hari Ini.... Klu sakit cecepatlah g jumpa Dr. Jgn suka simpan sakit... Betul x gurl???

Published with Blogger-droid v1.7.4

No comments:

Post a Comment