Tuesday, November 29, 2011

SELASA YANG INDAH

Hari ni adalah hari selasa yang indah. Tapi mood aku spt mood "hari isnin". huhuhu..... Pagi ni aku dapat pelajaran baru. Benda ni sgt berharga lah pada aku. Dan sedikit sebanyak memberi pengajaran pada aku.

Pagi tadi sambil mejamkan mata aku terpanggil utk mendengar sorang ustaz tu bercakap. Katanya :

Kita ni manusia.... semuanya sama. Asal dari tanah, tanah yang dipijak2 dek semua orang. Jadi kita ni x perlu memandang rendah pada orang lain, Jangan suka mengherdik orang, Jangan suka memarahi orang tanpa usul periksa, Jangan suka berlaku sombong, Jangan suka meninggi diri, dan byk lagi jangan nya..... Aku pun dah lupa. Katanya bukannya asal kita ni dari emas ke.... atau benda yang berharga. Setakat tanah.....

So moralitynya : Jadilah manusia yang berguna........

No comments:

Post a Comment