Wednesday, October 26, 2011

Pagi - Petang.....

Hari ni Deepavali..... Klu dulu waktu deepavali @ 1 hr pas deepavali aku akn g umah pakcik tu. Bkn pe, cuma tingat nostalgia dedulu. Tp skg dah x da. Dan aku pun x kisah.....

Bila ingt masa dedulu best gak. Smp je umah pakcik 2 kat dpn umah misti dah ada sipa utk kami bedua. Sipa tu mmg khas utk kami sbb amma dia kata kami ni muslim so kena pakai sipa dlm umah dia. Umah amma dia ada bela anjing & according 2 their maid anjing tu kdg masuk umah.

Amma dia ni jns yg concern dgn anak2. Tanya khabar anak beriyalah...... Cam anak tu budak kecik. Mandangkan pakcik ni jarang blik umah amma dia so waktu kami dtg mak dia akn suh maid dia masak beriya. Aku kurenglah nak mkn kat umah dia. Jamahlah skt capati ke. Yang pakcik ni kadang kureng gak, blik umah mak dia musti ajak aku...... Amma dia ni jenis alim, dlm umah dia pun ada bilik utk sembahyang. Aku mustilah takut bila bilik tu t buka je makanya dumbuk dia pun kelihatan. Yekkkzzz.....

Amma dia x akn bg kita org blik selagi amma dia x puas cita. Ada jelah nak d sembangnya. Makci lah pokciklah, abg dia lah, adik dialah.... Byk lah story morinya....

Pakcik ni adik beradik x ramai. Klu deepavali pun yg akn blik abg dia yg kat spore dgn kak ros. Sandra kat umah mentua & abang dia yg duk ober the sea pun x lah blik sgt..... Kak ros ni lah kwn aku sembang waktu kat umah amma dia. X d fahamnya aku apa yg depa sembang. Klu dah jumpa k ros pastinyalah b gossip. Gossip pasal mak mentua. Katanya mak mentua dia ni cerewet, entahlah aku pun x tau. Aku x duk serumah. Hanya kak ros je yang tau. Thn ni kak ros dah ada kwn barulah gamaknya... Hehehehe...

K ros ni baik orangnya. Klu aku mmg x sanggup duk umah mentua dua tiga hari. Tp dia aku tgk ok je..... Cuma dia ni b ckp agak laser skt tu yang agaknya mak pakcik tu kdg x berkenan dgn dia.

Sandra ni plak the only daughter yg dia ada. Kawin dgn bangsa dia gak. Pilihan mak bapa. Dulu reception wat kat melaka. Aku g lah ats alasan menghormati majlis org kan. Klu dulu abg dia x call atau blik umah sasaran dia akulah. Penah sekali aku gaduh dgn pakcik tu, dia off hp x call sesiapa. Nak jd cite mak bapa dia call nak invite dtg umah tp x dapat2, hambik kau dicarinya aku. X ke menggigil aku. Ingatkan pakcik tu dah bunuh diri upanya g ke Bali tenangkan fikiran. Cam biasalah aku ni kan leh wat muka tak bersalah waktu menjawab. Bila dah reda skt aku tanyalah dia nape off hp? katanya dia nak tgk aku isau ke idak. Dia kata setiap kali on hp x da plak mssg aku atau call dari aku yg byk call dr family dia. Ada cal aku pun dua tiga ketul je.....

Abg dia yg kat US aku jrg jumpa. Tau jelah bangsa dia klu dah dpt kawin dgn org puteh..... lupa cawatlah....hahahaaha.... Cuma pernah sekali dia blik and dia nak jumpa pakcik 2. Maka d ajaknya akulah.... Abg dia yg ni agak encem.... Hehehehhe..... Soft spoken cam pakcik ni. Abang dia yg kat spore plak very straight. Serious x tentu arah, tp takut bini.

Appa dia ni pendiam..... Dia pendiam x byk ckp. Pakcik ni pendiam cam bapa dia lah aku rasa. Dulu klu aku sergah pun x penah nak lawan cam x da perasaan.

Tp semua tu tgal kenangan. Cuma aku nak benda ni dicatat dlm blog aku supaya nostalgia ni tak akan luput dari kotak fikiran aku dan menjadi kenangan silam aku.. Renung-renungkan lah....... Hahahaah.....
Published with Blogger-droid v1.7.4

No comments:

Post a Comment