Sunday, June 12, 2011

Cerita ku

heheehehheeh....... Cerita hidup saya ni takdelah byk sangat rintangan dan dugaan... Cuma kekadang rintangan yang dibuat sendiri... hahahhaha.....

Saya suka nak flashback lah cite2 lama, kenangan dengan abah, adik beradik..... anak sedara.... cucu..... Sebenornya bila kenangan lama diimbau semula.... banyak memory yang boleh disyer.....

Ingat lagi aku waktu last vacation kita orang dengan abah.... lagi 2 bulan dia nak meninggal. Kami ke Langkawi pas tu kami terus ke Cameron Hinglan (atas permintaan arwah)..... Bertolak dari Shah Alam waktu malam. Sampai Perlis pastinya pagi dan selepas breakfast terus masuk Langkawi..... Tapi enjoylah muskipun penat tahap gaban..... Yang bestnya first day kami dihabiskan dengan TIDO... hahahah...

Arwah Abah looks tired..... hehehhe.... tdo sepanjang kat ferry....


Paling tak bleh lupa..... Balik dari Underwater World, van yang kami sewa meletop.... hahahaha...... tragis sungguh.

Saya bersama kakak saya...... hehehhe..... Masa ni dia early pregnant Budak Nenen.....

Pas abah meninggal lebih kurang 5 bulan, kami dapat orang baru..... Budak Nenen..... hehehehe..... Budak Nenen ni sangat senang bila dibawa berjalan. Langsung tak menangis. Tapi pastikan diberi nenen tepat pada masanya.....

Waktu ni kami g Telok Intan, konon nak makan Mee ????? lupa lah..... Tapi upanya kedai dah tutup, jadi kamu terus ke Lumut.





Ada satu masa tu, kami tingin makan ikan bakar. Plan punya plan, ingat nak makan kat Port Klang je. Tp proposed by Sisters & Brother inlaw,  katanya "wat budget makan ikan bakar kat Melaka".... heheheheh..... Setakat makan ikan bakar je pun nak kena g Melaka. Kadang kala peliklah tgk adik beradik saya ni.. Yang bestnya kami duk kat Mahkota Century Apartment, nak dijadikan cite, Budak Nenen kena gigit pepijat alaf kat apartment tu. Waktu kat c 2 taklah perasan. Bila dah sampai umah bru perasan sbb kulit dia berbintat2....  Sian dia..... Blia saya survey internet upanya kat c 2 mmg orang dah ramai yang kena gigit pepijat alaf.... Harap skg depa dah improve lah kan......


Yang 3 orang ni berlagak tak tentu arah...... Goli den tengok heh..... Kami dok tunggu kat ne depa ni, upanya pas breakfast g menyiasat.......



G plak ke Kuala Kangsor..... G tempat Labu Sayung. Nak survey cenderahati untuk anak sedara kawin. Nilah budak nya yang nak kawin masa tu..... Sempat gak lah saya ni nyebuk2 ngikut.... Best gak kan. Tak pernah masuk kampung orang, hahhhh.... hambik kau..... Sayang sungguh, byk umah tinggal kat Kampung Sayung tu.....


Lagi satu..... tempat yang adik beradik saya suka pergi sampai sekarang adalah PUTRAJAYA...... Saya pun tak tau lah. Tak jemu ke......

Hahhhh....... Lagi satu tempat yang adik beradik saya suka g adalah Cameron Highland.  Saya pun sebenornya suka gak.... heheheheh.... Bila dia orang kata nak balik kg... means nak g Cameron lah tu.... banyak2 trip yang kami g, nilah satu yang saya tak dapat lupakan..... Kete tetiba temp naik mendadak... adoih..... yang tak syok nya setiap keter lalu pastinya noleh kat kami.... huhuhu...... tersadai lah kami kat tengah jalan otw nak g ke Brinchang...... Patah baliklah kami ke Tanah Rata semula.....

Ni the jantanz dok nengok je... tapi x tau nak wat pe.... heheheh

Ni saya dan anak2 sedara yang gedikz...... mentara tunggu depa berbincang pasal enjin kereta Avanza kami sempatlah berposing kat tepi utan tu.... hehehehehhe,,....

Selain dari tu, adik beradik saya ni suka lah g manjat bukit2 yang rendah2.... Tempat favorite depa Bukit Saputangan dan Bukit FRIM. Tu je yang depa mampu daki..... kihkihkih,,,,,,

Ni cucu saya.... Namanya Yen.... Nama penuh x ingat..... 

Last XTVT saya bersama adik beradik adalah BBQ di Chalet Impian, Telok Batik...... Pas tu kami tak wat XTVT lain. Sbb?????? entahlah.... Organizer bz sendiri..... malas nak propose kat depa. Depa ni jgn ada yang bersuara, musti nak dijadikan. Dan mangsanya sayalah..... Kena arrange semua.....oh tidak.......  Tapi tahun ni depa adalah g ke Penang, tapi saya tak join. Saya cuma tolong arrange hotel depa je..... tulah... Nak berjalan tapi tak tau nak book hotel.... Aku jugak yang kena tolong..... hmmmm...... Sian aku pada diri sendiri......


No comments:

Post a Comment