Thursday, June 30, 2011

30 June 2011

Ni adalah entry terakhir saya untuk bulan June..... Bkn saya nak meninggal. Saya masih lagi wujud di atas bumi Allah ni lagi....

Bila tgk calender tadi, sekejap je rasanya dah nak masuk bulan July. Esok Dah 1 July. Pejam celik.... pejam celik...... kang dah Ogos plak. Ogos dah puasa, September pastinya raya..... Rasanya memori raya tahun lepas masih fresh lagi kat dalah kepala hotak..... Dah nak tempuh raya 2011 plak.... adoih......

Dah nak masuk tahun ke 4 beraya tanpa abah..... Ingat masa zaman dulu duk Meru. Klu bulan puasa je, Sembahyang Terawih musti kat Surau Mak Tua..... Padahal Surau ada depan umah je, tapi saya tak g surau depan umah tu... Tau tak nape????? heheheh rahsia.... Saya lebih prefer g surau Mak Tua..... tau apa sebabnya...... Itu pun rahsia.....

Abah selalu cakap " G jelah surau depan ni"..... Pastinya lah nanti saya jawab cam ni... "X nak lah.... Nanti habisnya lambat"........ heheheheh........

Bila bulan puasa, saya x akan masak. Saya akn beli food kat cafe tempat kerja. Nasi nanti abah yang masak tuk saya. Tapi selalunya, kakak saya akan hantar makanan. Katanya utk abah, tapi saya yang habiskan...... Abah plak saya akan belikan dia roti prata, atau klu sempat saya belikan dia roti canai. Dia lebih suka makan bebenda tu.... Dia tak makan nasi sangat. Waktu sahur plak, dia akan minum susu je..... Tulah antara memori berpuasa dengan Abah.....

Klu raya plak...... Pepagi raya dialah yang rajin g sembahyang raya.... Saya????? hehehhe.... kekadang terlajak tdo...... Tapi klu nak sembahyang raya pun saya akan ke surau Mak Tua gak.... tak taulah.... padahal sembahyang raya kat memana sama jew kan....  Raya pertama semua orang berkumpul kat umah abah... lepak2 sampai malam..... Raya ke 2 kami akan g umah sedara plak.... klu kami nak beraya ke umah sedara, kami akan pastikan kuih isi penuh2..... Gelas pastikan banyak..... Dan Air gas musti kena ada 1 dozen kat tepi gelas tu.... Jadi senanglah dia, x yah tetamu nak sibuk g dapur wat air sendiri..... Tu lah plak antara memori raya..... Rindulah saat2 cam tu.....

Tapi bila abah & mak tak da ni.... Saya sangat terasa. Nak blik umah sape???? Saya memanglah ada umah sendiri, tp tak de lah saya nak blik umah tu kan. Skg ni klu raya ikut turn. Adoih...... Raya pertama tahun ni, turn umah K Ida, Raya ke 2 plak aku tak tau turn sapa???? Rasanya raya ke 2 depa nak blik kg. Tapi tak taulah jadi ke idak. Klu jadi best gak, tp klu x duk je lah kat umah kakak aku ni. Kat seksyen 7.... huhuhuhu.....

Semua orang akan mengalami kematian mak & bapa..... tapi saya nak ingatkan, selagi ada hayat depa,  balik lah selalu, jenguk2 depa.... Bila dah depa tak ada, baru tau camne susahnya x da mak dan bapa... huhuhu...... Saya tgh emo ni......


Nota : Gambo ni saya amik dari Uncle Google.... Saya suka tgk mulut dia waktu menangis.... heheheh....

No comments:

Post a Comment