Tuesday, April 5, 2011

APA CER??????????????

Mungkin ini dah takdir hidup aku. Aku terima je qada' dan qadar tuhan...... Apa leh buat kan. Apapun aku dah kuat untuk menghadapi apa jua yang mendatang.

Muhasabah diri????????????? Sudah...... Mungkin ada hikmahnya semua ni terjadi. Bukan nak menyerah pada takdir. Tp kalau itu dah ketentuan utk diri aku, nak wat camne kan. Terima jelah seadanya.  Mungkin inilah balasan yang tuhan nak bagi kat aku kan. Selama ini aku tidak pernah menghargai berlian yang ada di depan mata.... Aku mengharapkan kaca yang entahkan ya entahkan tidak.... Bak kata akulah, Tuhan tak mungkir janji.

Menyesal????????????????? Tidak...... Aku terima dengan hati yang terbuka. Aku dah tak cam dulu. Sekarang aku kuat seperti POPEYE. Mungkin persekitaran dan pengalaman yang mengajar aku erti dewasa......

Berdendam????????????? Tidak........ Aku langsung tidak berdendam. Berfikiran positif, itu cara yang terbaik dan terapi untuk diri aku. Setiap apa keputusan yang dibuat, pasti ada sebabnya.....

Berbaik???????????????????? Tidak sama sekali...... Tiada dalam kamus hidup aku istilah BERBAIK....

Marah??????????????? Tidak.............. Aku tidak akan marah, Mungkin aku banyak melakukan kesalahan tanpa aku sedari. Mungkin perangai aku yang agak panas baran... Itu memang aku akui.....




Kisah Silam???????????? Ya..... Aku akan cuba untuk melupakan memori aku dengan dia sedikit demi sedikit..... Mustahil aku tak dapat lupakan dia kan....

Sayang???????? Ya..... Aku sangat sayang kucing aku yang bernama Gurl..... Itu lebih baik bukan......

Kenapa ini semua terjadi pada aku???????????????????

No comments:

Post a Comment