Saturday, December 18, 2010

HARI SABTU YANG SEDIKIT MEMBOSANKAN.....

Sabtu...... hari cuti aku. Pepagi ingat nak g Pavillion, KL tapi dah janji dgn mak bdk nenen nak g beli kain. Call punya call x berangkat. Aku tunggulah sampai tengahari, klu dah tengahari pastinya lah maleh nak g KL.... Maka aku pun tunaikan hajat aku gak nak beli kain untuk baju yang rosak dijahit dek MEI (Tailor baju yang b.....h.....). Sampai raya aku x berbaju baru. X pelah tu kesah lama.

Lebih kurang jam 3 petang aku pun g lah SACC Mall, Shah Alam dgn menaiki TAXI.

Aku : Taxi, Saya dari  Blok 4, Seksyen 7 nak g SACC Mall
Operator Taxi : Bleh saya dapatkan no tel Cik
Aku : (Aku pun sebutlah no tel aku kan)
Operator Taxi : OK, Tunggu Ya Cik, dalam masa 5 minit taxi sampai.
Aku : Terima kasih.

Selepas 5 minit.... aku tunggu taxi x sampai2... Tempreture mustilah naik kan,....
Aku : Cik.... Saya dari Blok 4, Seksyen 7. Tadi ada minta taxi nak ke SACC Mall...
Operator : OTW cik... Tunggu... jap lagi sampai...
Aku : TQ....

Sesampai je, aku tgk driver taxi yang agak sengal skt.... aku pun diam jelah kat dlm taxi. Sampai je kat SACC Mall,
Aku : Berapa Encik
Taxi : Buat muka sengal...... senyap.... cam berangan
Aku : Encik..... Berapa tambangnya??????????
Taxi : Oh maaf ye dik... RM10 tepat...
Aku : TQ... lalu turun...

Masuk je aku tgk skt punya ramai menusia... x reti2 nak duk umah agaknya... Aku g lah kedai kain & belilah kain dgn baju cotton untuk wat keje..... best nya.... Pas tu jgn tidak belilah t-shirt sepasang. 

Kat ruang legar tu ada jual barang Bonia/Sembonia /Carlo Rino & CR2.. aku tinjau gak lah. Tp x da yang berkenan memandangkan menusia yang berkerumun kat tempat tu... Aku pun  g lah Memory Lane beli Christmas Card & Season Greeting.... Semua kedai kat SACC Mall tu aku jelajah.... sampai kedai pinggan mangkuk pun aku masuk... sian aku.... hehehehe.....

Ckp time aku g Giant, beli barang2 .. kemudia pulang semula ke Sek 7 dgn menaiki taxi. Driver taxi ni plak, lain pesen, buka lagu skt punya kuat... lagu 60 an... old school lah katakan.... heheheheh.....

T-Shirt den.... heheheh.....


Cotton lagi.....

Kain nak wat baju..... ganti yang rosak tu..

No comments:

Post a Comment